نحوه پرداخت هزینه اظهارنامه اختراع به چه صورت می باشد؟
برای اظهارنامه ها با مالک ایرانی ،در مرحله چهار ثبت اظهارنامه الکترونیکی، هزینه مربوطه توسط سیستم محاسبه و صرفا از همانجا، پرداخت بصورت اینترنتی امکان پذیر است.
تذکر : با تمامی کارت های بانکی عضو شبکه شتاب می توان پرداخت را انجام داد.

در مورد متقاضیان غیر ایرانی کـه در اجـرای مقررات کنوانسیون پـاریس ، تقـاضـاهـای خـود را مستقیمـاً تسلیم مرجع ثبت (اداره ثبت اختراع اداره کل مالکیت صنعتی) می نمایند ، می بایست معادل ارزی مبلغ ریالی تعیین شده درجدول هزینه ها را مطابق نرخ رسمی در بانک ملی بپردازند.

برای پاسخ به اخطار رفع نقص باید به چه ترتیبی عمل نماییم ؟

متقاضی از تاریخ دریافت پیامک 30 (60 روز جهت متقاضیان غیر ایرانی) روز مهلت خواهد داشت تا برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه و ضمائم آن به روش ذیل اقدام نماید.

iripo.ssaa.ir ===> ” خدمات الکترونیک” ===> “اداره ثبت اختراع” ===> “ثبت انواع درخواست” ===> وارد نمودن شماره اظهارنامه و رمز شخصی ===> انتخاب “درخواست رفع نقص” از قسمت “موضوع درخواست” ===> تکمیل متن نامه بر اساس موارد رفع نقص در ابلاغیه و وارد نمودن شماره ابلاغیه در فیلد مربوطه ===> ادامه ثبت ===> (در صورت لزوم افزودن پیوست از نوع فایل word یا pdf) ===> بازبینی و تایید اطلاعات ===> در نهایت “دریافت شماره مکانیزه”

آیا برای پیگیری پرونده و اطلاع از روند انجام کار اظهارنامه اختراع نیاز به مراجعه حضوری است ؟

خیر متقاضیان می توانند با ورود به سامانه ثبت اختراع و مشاهده خلاصه پرونده، از وضعیت پرونده خود آگاهی یابند. در صورت نیاز به حضور حتما از طریق پیام کوتاه و یا ابلاغیه اطلاع رسانی خواهد شد.

iripo.ssaa.ir ===> ” خدمات الکترونیک” ===> “اداره ثبت اختراعات” ===> “پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده اختراع”===> وارد نمودن شماره اظهارنامه و رمز شخصی

برای گرفتن گواهی نامه (ورقه اختراع ) چه اقدامی لازم است ؟

پس از چاپ و انتشار آگهی ثبت اختراع در روزنامه رسمی کشور متقاضیان (مالکین و مخترعین اختراع ) باید به همراه روزنامه رسمی که آگهی در آن به چاپ رسیده است و حاضر گردیده و پس از امضاء ذیل دفاتر ثبتی برای گرفتن ورقه اختراع اقدام نمایند .

در صورتیکه متقاضی و مالکین چندین نفر باشند باید همگی برای امضاء ذیل دفاتر در اداره حاضر شده یا اینکه به احدی از مالکین وکالت محضری رسمی ارائه دهند که در آن به اخذ گواهی نامه ثبت اختراع مورد تقاضا تصریح شده باشد و در غیر اینصورت باید کلیه متقاضیان در اداره حاضر شوند .

بعد از دریافت پاسخ از مرکز ذی صلاح چه اقدامی باید انجام داد؟

پاسخ استعلام را از طریق سایت، قسمت ثبت انواع درخواست (با موضوع “ارسال پاسخ استعلام مرجع ذي صلاح استعلام”) برای اداره ثبت اختراعات ارسال نمایید

iripo.ssaa.ir ===> ” خدمات الکترونیک” ===> “انتخاب اداره ثبت اختراعات ” ===> “ثبت انواع درخواست” ===> وارد نمودن شماره اظهارنامه و رمز شخصی ===> انتخاب “ارسال پاسخ استعلام مرجع ذي صلاح استعلام” از قسمت “موضوع درخواست” ===> “ادامه ثبت ” ===> پیوست تصویر پاسخ استعلام در بخش بارگذاری ضمائم ===>”بازبینی و تایید اطلاعات” ===>”دریافت شماره مکانیزه”

لازم به ذکر است در صورتیکه که مرجع با اداره ثبت اختراع ارتباط الکترونیکی دارد نیاز به ارسال پاسخ استعلام توسط متقاضی نمی باشد. نوع ارتباط مرجع با اداره در بخش ” لیست مراجع استعلام” در صفحه اصلی سایت بخش خدمات الکترونیک اداره ثبت اختراعات مشخص شده است

نحوه پرداخت اقساط از طریق سایت چگونه است؟

1-مراجعه حضوری جهت به روز کردن پرونده در خصوص اقساط پرداخت شده و همچنین دریافت شماره اظهارنامه و رمز اینترنتی

2-ورود به سایت و انتخاب گزینه ثبت انواع درخواست

3-تکمیل متن درخواست(نامه ای خطاب به اداره در خصوص پرداخت قسط مورد نظر)

4- کلیک بر روی دکمه” ادامه ثبت”

5-بازبینی اطلاعات و تایید اطلاعات

6-پرداخت هزینه و دریافت شماره مکانیزه

توجه: شایان ذکر است با هر بار پرداخت، امکان پرداخت یک قسط میسر می گردد.

در صورتیکه یکی از مالکین، دانشگاه باشد، اظهارنامه به چه صورت می بایست تکمیل گردد؟

بعد از ورود اطلاعات مربوط به دانشگاه در بخش مالکین، در بخش نماینده قانونی، نوع نماینده قانونی را “وکیل رسمی” انتخاب نموده و مشخصات شخص معرفی شده از سوی دانشگاه را در آن بخش وارد نموده و در قسمت ضمائم معرفی نامه (نامه ای از سوی دانشگاه که شخص را به عنوان نماینده تایید می نماید) را به عنوان “وکالتنامه معتبر برای شخص مورد نظر” پیوست نمایید. همچنین در خصوص روزنامه تاسیس نیز، مجوز تاسیس دانشگاه را پیوست نمایید.

هنگام مواجه با پیغام”دریافت کننده ابلاغ الزاما می بایست مقیم ایران باشد.”چه اقدامی می بایست کرد؟

لطفا در صفحه مالکین، اقامتگاه همه مالکان را مجدد وارد نموده و سپس گزینه ثبت اطلاعات و بعد از آن گزینه ثبت موقت را انتخاب نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *