در مراحل ثبت شرکت، آخرین مرحله آگهی کردن ثبت شرکت در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار است.

الزام ثبت آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار:
بر اساس ماده 6 نظام نامه در مورد مواد 196، 197 و 199 قانون تجارت، در اولین ماه پس از ثبت شرکت، موظف به آگهی کردن آن هستید. خلاصه شرکت نامه و دیگر منضمات مربوط به آن، باید در روزنامه رسمی و نیز یک روزنامه کثیرالنتشار در مرکز اصلی فعالیت شرکت آگهی شود. هزینه ثبت در روزنامه ها بر عهده خود شرکت است. بهتر است ابتدا با مفهوم روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار آشنا شویم.

روزنامه رسمی چیست؟

روزنامه رسمی بر اساس مواد قانونی تشکیل شده و مواردی را بر عهده دارد از جمله:

نشر قوانین و مقررات
آگهی هایی که به شرکت ها مربوط است
ثبت اختراعات
ثبت برندها و طرح های صنعتی
روزنامه کثیرالانتشار چیست؟
روزنامه کثیرالانتشار کمی پیچیده تر از روزنامه رسمی است. این روزنامه می تواند برای شرکت های متفاوت فرق داشته باشد.

هر شرکت در هنگام تاسیس و از طریق اظهارنامه تاسیس خود، از میان روزنامه های کثیرالنتشار روزنامه مد نظر خود را انتخاب می کند.

بر اساس آن چه اداره حقوقی قوه قضائیه گفته است، روزنامه کثیرالانتشار روزنامه ای است که اکثر مردم آن را می خوانند و انواع آگهی های مربوط به شرکت پس از این که در روزنامه رسمی درج می شود، در روزنامه کثیرالانتشار نیز درج می شود.

دلیل اهمیت ثبت اگهی در روزنامه کثیرالانتشار این است که مردم از مسائل مهم آگاه شده و از حقوق همه افراد محافظت شود مخصوصا افراد ذی نفع.

روزنامه های کثیرالنتشار به دو دسته تقسیم می شوند:

روزنامه های کم هزینه:

شرکت های نو ظهور که سرمایه زیادی ندارند و باید مراقب مخارج خود باشند معمولا این روزنامه ها را انتخاب می کنند. این روزنامه ها نسبت به روزنامه های پر هزینه، هزینه کمترو البته مخاطبان و خوانندگان کمتری نیز دارند.

اسامی روزنامه های کثیرالانتشار کم هزینه:
عیار اقتصاد
همدلی
همبستگی ملت
زنگ توسعه
وصف صبا
عصر توسعه
فرهنگ اسلام
دنیای امروز
هفت الست
و…
روزنامه های پر هزینه:

شرکت های بزرگ که تبلیغات و جایگاه ذهنی میان مخاطبان برایشان اهمیت فوق العاده دارد، روزنامه های پر مخاطب و پر هزینه را برای آگهی های خود انتخاب می کنند.

اسامی روزنامه های کثیرالانتشار پر هزینه:
قدس
اطلاعات
دنیای اقتصاد
جهان اقتصاد
کیهان
جهان صنعت
خراسان
فرهیختگان
جمهوری اسلامی
جوان
فرصت
ایران
گل
هفت صبح
اعتماد
شرق
آفتاب یزد
همشهری
آرمان امروز
در صورت عدم ثبت شرکت در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار چه اتفاقی می افتد؟
شرکت شما توسط دادگاه ممکن است منحل شود. ( ماده 2 از قوانین ثبت شرکت)
بر اثر این تخلف احتمال دارد شرکت شما باطل شود و این بطلان به ضرر خود شرکت است نه افراد خارج از آن. به این معنی که شرکت و افراد منتفع از آن نمی توانند از انحلال شرکت سوء استفاده کنند مثلا در مواردی مثل کوتاهی در انجام وظایف؛ اما افراد خارج از شرکت حق دارند در موارد لازم به بطلان فعالیت شرکت استناد کرده و در موارد قانونی از آن استفاده کنند. ( م 198 ق.ت)
پس توجه داشته باشید که تاسیس شرکت شما وقتی نهایی می شود که آن را در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار آگهی کنید.
گهی ها را چگونه ثبت روزنامه کنیم؟

همه مراحل ثبت در روزنامه رسمی را می توانید از طریق درگاه اختصاصی که برای این کار در نظر گرفته شده و مربوط به شرکت روزنامه رسمی است پیگیری کنید. آدرس این درگاه rrk.ir می باشد.

هزینه آگهی روزنامه رسمی چگونه محاسبه می شود؟
این که هزینه آگهی شما چه قدر می شود بستگی به موضوع فعالیت و تعداد اعضای شرکت دارد. هر چه توضیح فعالیت شما طولانی تر و تعداد اعضاء نیز بیشتر باشد آگهی شما خطوط بیشتری را اشغال خواهد کرد و برای درج آن در روزنامه رسمی باید مبلغ بیشتری بپردازید.

هزینه ای که باید پرداخت کنید در سامانه گفته شده، به صورت آنلاین محاسبه شده و به شما اعلام می گردد و از طریق خود سامانه می توانید نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید.

برای این که هزینه را پرداخت کنید ابتدا باید در سایت مربوطه عضو شوید و پس از ورود به سایت منوی ورود/ ثبت متقاضی جدید را انتخاب کنید. با وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور خواسته شده، بر روی دکمه عضویت کلیک کنید.

اگر این مرحله را به درستی پشت سر بگذرانید وارد صفحه جدیدی می شوید که در آن جا باید مشخصات خود را وارد کنید. مشخصاتی مانند آدرس، نام و… که شامل مشخصات عمومی و ثبتی است از شما درخواست می گردد.

در این صفحه می توانید به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی ثبت نام کنید. از آن جایی که شما برای شرکت یا موسسه ثبت نام می کنید بهتراست ثبت نام خود را با مشخصات شرکت و نام حقوقی انجام دهید.

بعد از گذراندن مراحل لازم در سایت ثبت آگهی، شماره پیگیری دریافت می کنید که به وسیله ان می توانید روند ثبت آگهی خود را کنترل نمایید و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

پس از پرداخت هزینه ثبت آگهی و با گذشت 5 روز کاری، روزنامه رسمی تاسیس شرکت شما به چاپ رسیده و از طریق خود سایت می توانید آن را برای خودتان هم چاپ کنید.
چه اطلاعاتی در روزنامه رسمی منتشر می شود:
نام شرکت، نوع و موضوع شرکت، آدرس و مشخصات مربوط به مرکز اصلی فعالیت
شماره ثبت شرکت و تاریخ ثبت ان
میزان دارایی شرکت با ذکر همه جزئیات لازم، ذکر موارد تعهد شرکت
معرفی اعضای هیات مدیره و سمت هر کدام
تاریخ شروع فعالیت شرکت
تاریخ اتمام فعالیت شرکت ( در صورتی که مدت فعالیت محدود باشد)
معرفی شرکاء ضامن با ذکر نام آن ها ( برای شرکت های مختلط و تضامنی)
هزینه آگهی برای روزنامه کثیرالانتشار ثبت شرکت:
علاوه بر این که آگهی تاسیس شرکت را در روزنامه رسمی چاپ می کنید باید در روزنامه کثیرالانتشار نیز آن را چاپ کنید.

هزینه ای که برای چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار باید بپردازید با هزینه چاپ در روزنامه رسمی متفاوت است و بستگی دارد به میزان فضایی که در روزنامه احتیاج دارید و نیز صورتجلسه شرکت.

دقت کنید که اگر آگهی روزنامه کثیرالانتشار را موقع ثبت به چاپ نرسانده باشید، هنگام نیاز به درج صورتجلسه مربوط به تغییرات، سامانه به طور خودکار از این عمل جلوگیری خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *