پروانه بهره برداری
پروانه بهره برداری مجوزی می باشد که به همه واحدهای صنعتی که اقدام لازم جهت نصب ماشین آلات خط تولید، فراهم نمودن نیروی انسانی مورد نیاز و تولید آموزشی را به انجام رسانده باشند اعم از اینکه دارای جواز تاسیس و یا ابلاغیه تاسیس باشند یا نباشند داده می شود.

پروانه بهره برداری به کلیه واحدهای صنعتی داده می شود که اقداماتی مانند:

تامین زمین و تاسیسات.احداث ساختمان برای نصب ماشین آلات.خط تولید و تامین نیروی انسانی مورد نیاز.و تولیدات آزمایشی را انجام داده اند.
پس از اتمام مراحل احداث و تولید آزمایشی، بازدید و ظرفیت سنجی توسط سازمان مربوطه انجام می پذیرد و در حالت ارائه گواهی های مورد نیاز و تبعیت از شرایط درج شده در جواز تاسیس، پروانه بهره برداری بنا بر نیاز برای کلیه ی اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی صادر می شود.

چنانچه قسمتی از ظرفیت تولید شامل بعضی از خطوط یا مراحل تولید آماده بهره برداری شده باشد پروانه بهره برداری به صدور می رسد. جواز تاسیس در این موارد باطل نمی شود و از قوانین جاری جواز تاسیس پیروی خواهد نمود.
صدور پروانه بهره برداری بر مبنای ماده 13 قانون شیوه ی ممانعت از آلودگی هوا، منوط به تایید محل استقرار واحد بواسطه ی سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.

اطلاعات درج شده در پروانه بهره برداری عبارتند از شناسه کسب و کار، تاریخ صدور و شماره ثبت دبیرخانه، نام و شناسه شخص حقیقی یا حقوقی دارای پروانه، فهرست و ظرفیت محصولات، سرمایه و اشتغال موجود.

تغییر نام دارنده پروانه بهره برداری بر اساس درخواست متقاضی و ارائه گواهی رسمی بلامانع است.
پروانه بهره برداری وزارت صنایع
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پروانه بهره برداری وزارت صنایع می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا با شما تماس بگیرند.

مراحل صدور پروانه بهره برداری
پروانه بهره برداری به صنایع فرآوری مواد معدنی فلزی و غیر فلزی كه از وزارت صنایع و معادن جواز تاسیس دریافت کرده اند و نسبت به احداث و راه اندازی آزمایشی اقدام نموده اند یا واحدهایی كه پرونده آنها طبق توافق فی مابین این وزارت و وزارت صنایع به وزارت صنایع و معادن داده می شود با داشتن درخواست كتبی دارنده جواز تاسیس به وزارت صنایع و معادن و دریافت تكمیل و ارائه فرم سئوالات مربوط به صدور پروانه بهره برداری ) فرم شماره (3 از سوی متقاضی بازدید كارشناس بررسی كننده از عملیات اجرائی انجام شده در پروژه و تطبیق آن با طرح اولیه و آیین نامه های مربوط و گزارش از وضعیت پیشرفت طرح.

كارشناس بررسی كننده پس از بررسی و بازدید از طرح بر اساس هزینه های انجام شده، قیمت تمام شده طرح به نرخ روز) نسبت به تهیه پیش نویس فرم پروانه بهره برداری (فرم 4 اقدام و جهت تایید و امضا به معاونت مربوطه ارسال می نماید.

دستورالعمل صدور پروانه بهره برداری صنایع معدنی و فلزی

درخواست کنندگان سرمایه گذاری در گستره ی فعالیتهایی كه در قلمرو مسئولیت های وزارت صنایع و معادن اعم از صنایع كانه آرائی، فرآوری مواد معدنی و صنایع فلزی هستند قادرند برای دریافت مجوزهای مرتبط به وزارت صنایع و معادن مراجعت نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *