نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که از زمانی که درخواست خود را برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه در دفاتر پلیس+۱۰ ثبت می‌کنید تا زمانی که گواهی عدم سوء پیشینه از طریق پست به آدرس شما ارسال می‌شود. حداقل 4 روز کاری زمان می‌برد و البته در برخی موارد ممکن است فرایند صدور و ارسال گواهی عدم سوء پیشینه تا 3 هفته هم به طول بیانجامد. لذا اگر برای تأسیس شرکت عجله دارید لازم است که درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را نیز به تأخیر نیاندازید.
از طرف دیگر تاریخ اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه یک ماه است. یعنی اگر برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه زود اقدام کنید ممکن است قبل از آماده شدن سایر مدارک ثبت شرکت و تأیید اداره ثبت شرکتها تاریخ گواهی عدم سوء پیشینه شما منقضی شود. به همین دلیل بهتر است درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را در زمان مناسب خود انجام دهید. بهترین زمان برای درخواست گواهی عدم سوء پیشینه همزمان با ثبت درخواست اینترنتی ثبت شرکت در سایت اداره ثبت شرکتها ( یا یکی دو روز زودتر) است.
چه کسانی لازم است برای تأسیس شرکت جدید ( ثبت شرکت ) گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنند؟
یکی از مدارک ضروری برای ثبت شرکت گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه است. لازم است کلیه‌ی اعضای هیآت مدیره شرکت و بازرسان و مدیران شرکت اقدام به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه نمایند. اما اگر کسی صرفاً سهامدار باشد اما هیچ نقشی در شرکت و هیأت مدیره نداشته باشد نیازی نیست که گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کند.
سایر نکات مهم برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه برای ثبت شرکت

برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه هر کس باید شخصاً به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه نموده و درخواست گواهی عدم سوء پیشینه نماید.
معمولاً نیازی نیست که اعلام کنید گواهی عدم سوء پیشینه را برای چه کاری (مثلا برای ثبت شرکت) می‌خواهید.
از آنجا که گواهی عدم سوء پیشینه متقاضیان، از طریق پست ارسال می‌شود لازم است آدرس و کد پستی خود را به همراه داشته باشید.
همچنین برای درخواست گواهی عدم سوء پیشینه برای ثبت شرکت لازم است اصل شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشید.
نکته‌ی مهم این است که هنگام ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، یک رسید مهر شده به شما داده می‌شود، این رسید برای اداره‌ی ثبت شرکتها هیچ کاربردی ندارد و متقاضی ثبت شرکت لازم است تا زمان رسیدن گواهی عدم سوء پیشینه تمام مدیران و بازرسان و اعضای هیأت مدیره شرکت صبر کنند و از پست کردن سایر مدارک برای اداره ثبت شرکتها خودداری نمایند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *