تاریخچه ی تکنولوژی
پیدایش اولین لایه های تکنولوژی مربوط به زمانی بوده که انسان ها برای دفاع یا شکار، سنگهای عادی را تراشیدند و به عنوان ابزار نبرد مورد استفاده قرار دادند. آنگاه از تدابیر هنر و مهارتهای خود در ساخت نیزه و تیر و کمان بهره گرفتند. شاید بتوان اختراع وسائل حمل و نقل، ابزار کشاورزی و لوازم خانگی اولیه و استخراج فلزات را نیز اولین پایه های تکنولوژی تجاری محسوب نمود.
گرچه اطلاعات موجود از سابقه تکنولوژی به مواردی منحصر میگردد که به دلیل ماندگاری بهره برداری یا نقش آنها در تحولات بعدی مورد شناسایی قرار گرفته اند، اما همه حکایت از بهره گیری تکنولوژی در زندگی اجتماعی، اقتصادی و دفاعی جوامع بشری دارند.
مثالهای متداولی که از تکنولوژی بر زبانهای جاری است همچون ابزار اولیه کشاورزی، ابزار اولیه شکار، ابزار اولیه ساخت و ساز، سرپناه، کشف پدیده هایی چوا آتش، تا میکروپروسسورها، روبوتها و هوا فضا، همه از مصادیق کاربردی تکنولوؤی هستند. هر آنچه که در ایجاد ایده ، طراحی و ساخت و حتی در تعامل انسانها با ابزارآلات آزمایشگاهی و پدیده های اطلاعاتی نهفته است نیز بخشهایی از تکنولوژی محسوب میگردند که بخشی محسوس و بخشی غیر محسوس هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *