ثبت برند در مشهد
مشهد به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران اسلامی ،به دلیل مذهبی بودن آن سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است ، این کلان شهر از نظر تولیدی، ارائه خدمات و فعالیت اقتصادی نیز یکی از شهرهای مهم کشورمان می باشد. کلان شهر مشهد ،شهرستانی است که از نظر فعالیت های اقتصادی دارای اهمیت بسیاری می باشد در این مقاله قصد داریم تا شرایط ثبت برند های تجاری را در این شهرستان شرح نماییم، جهت ورود به این مطلب در ابتدا توضیح کوتاهی از تعریف برند ارائه می نماییم:
برند چیست :
نام تجاری یک سمبل یا علامت یا ترکیبی از آنهاست که موجب تمایز محصول با محصولات دیگر میشود و حس اعتماد و رضایتمندی را در مشتری ایجاد میکند . در حقیقت فروشنده یک تعهد دائمی به مشتری خود برای برند میدهد که نشان دهنده کیفیت محصول، هزینه پرس و جوی کمتر و ریسک کمتر میباشد. به دنبال آن،وفاداری مشتری به آن کالا شکل می گیرد که اغلب از ارزشمندترین دارایی های یک شرکت محسوب می شود.. لذا چنانچه بتوانیم برند خود را به ثبت برسانیم میتوانیم رضایت و وفاداری مشتریان را از عملکرد خود نسبت به تولیدات تضمین کنیم و این یعنی رابطه ی مداوم مشتریان با مجموعه که باعث سودآوری است.

شرایط کلی و عمومی ثبت برند
ثبت برند به عنوان یکی از مهمترین موارد فعالیت اقتصادی در تمامی جوامع مطرح می باشد که طبعا شرایط آن با توجه به قوانین کشور ، عرف و عادت جامعه و …… متفاوت می باشد و بنا به مصلح جامعه مذهب و باور های اجتماعی دارای محدودیت هایی نیز می باشد:
در انتخاب و طراحی برند نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
1-در انتخاب برند خلاقانه عمل نمایید و ابداع و نوآوری داشته باشید.
2- برند خود را ساده و شفاف طراحی وانتخاب نمایید تا موجب گمراهی مخاطب نگردد
3- توجه داشته باشید که برند در میان سایر برند های مشابه متمایز باشد و به آسانی در خاطر بماند. و توسط افارد عادی قابل تشخیص باشد
مدارک مربوطه برای اشخاص حقیقی
• کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی
• کپی مجوز و کارت بازرگانی متقاضی در صورت لاتین بودن اسم
• در صورت پیگیری فرایند ثبت برند توسط وکیل، وکالتنامه ایشان باید ارائه گردد
• نمونه علامت تجاری در ابعاد 10 در 10
مدارک مربوطه برای اشخاص حقوقی
• کپی نسخه ای از آگهی تاسیس به همراه تغییرات آدرس
• کپی مجوز های شرکت (جوز تاسیس و پروانه بهره برداری) در 1 نسخه
• کپی کارت بازرگانی به نام مدیرعامل شرکت یا شرکت در صورت لاتین بودن اسم و یا واردات و صادرات
• کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل شرکت
• نمونه علامت تجاری در ابعاد 10 در 10
• مهر شرکت
• در صورت پیگیری فرایند ثبت برند توسط وکیل، وکالتنامه ایشان باید ارائه گردد
مراحل ثبت برند در مشهد
به طور عمومی اولین گام در ثبت برند استعلام آن می باشد که با تعیین برند دلخواه در حوزه فعالیتتان می توانید با کارشناسان ثبتی کالا تماس حاصل فرمایید تا در کوتاه ترین زمان برند مورد نظر را استعلام نمایند که توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد ، این امر تاثیر به سزایی جهت صرفه جویی در زمان و هزینه شما خواهد داشت، همچنین پیشنهاد می شود از مشاوره کارشناسان ثبتی آپادانا در انتخاب برندی متفاوت و ماندگار استفاده نمایید.
برای مشاوره ی بیشتر با کارشناسان ما در ثبت آپادانا تماس بگیرید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *