ثبت برند لباس در ایران
بازار پر تنوع لباس خواستارآن است که با ایجاد شناسنامه ای خرید با کیفیت و مطمئن را به مصرف کننده هدیه داد. ثبت برند لباس علاوه بر تأثیرمثبتی که بر فروش محصولات دارد و ایجاد رقابت بین تولید کنندگان داخلی ، از سوء استفاده از عدم ثبت برند لباس جلوگیری می کند و مانع از استفاده از جنس قاچاق و بی کیفیت می گردد.موسسه ی حقوقی آپادانا در انجام مراحل ثبت برند در کنار و همراه شماست

ثبت برند لباس از تولید کننده داخلی در راستای رقابت با سایر تولیدکنندگان جهانی حمایت می کند. متأسفانه در کشور ما جز چند مورد تولید کننده که با ثبت برند لباس، موجبات موفقیت و تمایز خود را فراهم نموده اند ، آمار زیادی در دست نیست تولید کنندگانی چون هاکوپیان، اریکا، تهران مال و… با ثبت برند پوشاک و گسترش آن مشتریان خاص خود را جذب کرده اند.
به دلیل آگاه نبودن نسبت به تأثیر ثبت برند پوشاک در توسعه و وسیعتر شدن بنگاه اقتصادی و بالا بردن در صد فروش ، تولید کنندگان داخلی با نا رضایتی نسبت به بازار پوشاک در کشور صحبت می کنند . در صورتی که در ایران برندهای پوشاک خارجی معروف که با ثبت برند پوشاک پیشتاز بازار هستند با تأسیس نمایندگی ، فروش بالا و مشتریانی وفادار را در کنار خود دارند.
برند مجمو عه ای از تصاویر وعقایدی است که ویژگی های یک تولید کننده اقتصادی را نشان می دهند.به عبارت دیگر,برند به ویژگیهای کلامی و تشریحی و نمادهای منسجمی مانند لوگو و طرح و اسم اشاره داردکه اساس یک شرکت,کالا یا خدمات را به تصویر میکشد برند تصویری نمادین از تمام اطلاعاتی است که مربوط به شرکت, کالا یا خدمات باشد برند معمولا شامل لوگو,نوشته های رنگی, نمادها و علائمی است که میتواند ارزشها عقاید و حتی ویژگیهای کالا یا خدمات را وسیع کند.
بر اساس دستورالعمل تدوين شده ، کليه واردکنندگان لباس از مرکز امور اصناف و بازرگانان گواهي ثبت نمايندگي دريافت نمودند و تعهد دادند که در ۲ سال اول فعاليت نمايندگي حداقل معادل ۲۰ درصد ارزش وارداتشان را در داخل توليد کرده و از اين توليد داخل ۵۰ درصد را به بازارهاي بين المللي صادر کنند.
صادقي با اشاره به اقدامات معاونت امور اقتصادي و بازرگاني وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : مسئوليت برند پوشاک در کشور را به عهده واردکنندگان پوشاک گذاشتيم که از عرضه هرگونه کالاي تقلبي و يا قاچاق تحت برند جلوگيري شود. همچنين شبکه فروش زنجيره هاي براي عرضه محصولات داير گرديد که مجهز به سيستم صندوقهاي مکانيزه با نرم افزار مورد قبول سازمان امور مالياتي بود و اين دستورالعمل در جهت مديريت واردات ،تقويت توليد داخلي و جلوگيري از قاچاق لباس ابلاغ شد که فضاي جديدي را هم براي تقويت توليدکنندگان داخلي ايجاد کرد و هم براي سرمايه گذاري خارجي و توليد برندهاي بين المللي در کشور موثر واقع شد.
یکی از پرکاربردترین قالب های ثبتی برای شرکتهایی با موضوع تولیدی پوشاک ،شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود هستند.شرکتهای با مسئولیت محدود با حداقل 2 نفر بالای 18 سال به ثبت می رسند و شرکتهای سهامی خاص با حداقل 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس قابل ثبت هستند.
نکته ای که در ثبت قابل توجه است این است که چنین شرکتهایی این است که اگر قصد قید کلمه تولید در موضوع فعالیت شرکت را دارید با توجه به حوزه ی ثبتی نیاز یا عدم نیاز به مجوز در زمینه تولید مشخص می گردد.برای نمونه شرکتهایی که در کرج به ثبت می رسند بابت قید کلمه تولید در موضوع فعالیت مجوز به اداره ثبت شرکتها ارائه می دهند ولی اگر در تهران به ثبت برسند به مجوز نیاز نیست.
برند لباسی که ثبت شود دارای چه حقوقی است ؟
وقتی شما به عنوان یک تولید کننده لباس برند خود را به ثبت برسانید به لباس خود شخصیت و شناسنامه داده اید و تمایزی مناسب با سایر برند های مختلف برای پوشاک خود ایجاد کرده اید. برند لباس شما منحصر به شما خواهد بود و هیچ فردی حقیقی و حقوقی نمی تواند به جز شما از ان استفاده کند. شما طبق مورد نظر برند را انتخاب کرده اید و تنها مورد استفاده ان تولیدات شما می باشد. دولت با هر فردی که غیر از شما این برند را استفاده کند برخورد خواهد کرد و تبعات سنگینی برای او به همراه خواهد داشت.
ضمنا شما می توانید در صورت موفقیت در برنامه ریزی و به شهرت رساندن برند خودتان با درخواست های زیادی مواجه شوید که خواهان استفاده از برند شما بر روی تولیدات خودشان می باشند. این شرکت ها و یا افراد حقیقی برای اینکه از برند شما استفاده کنند پول خوبی خواهند داد و شما تنها با یک قرار داد می توانید به درامد جانبی دیگری دست پیدا کنید.
حتی شما می توانید برند خود را مطابق با پروتکل مادرید به ثبت جهانی و بین المللی برسانید واز برند و شهرت ان در بین جوامع دیگر هم استفاده کنید. بخصوص اگر در نظر دارید که فعالیت خود را توسعه داده و به عنوان یک صادر کننده پوشاک عمل کنید.

بعد از مشخص نمودن حوزه ی ثبتی شرکت،با ارائه مدارک شناسایی تمام اعضا به کارشناسان ثبتی ما و مشخص نمودن میزان سرمایه و سهم الشرکه افراد و ……. ،مراحل ثبت نام سامانه ای و سپس تنظیم اوراق انجام می شود و بعد از امضای اوراق توسط اعضا و موسسین ،مدارک جهت بررسی کارشناس و صدور اگهی تأسیس به اداره ثبت شرکتها ارسال می گیرد
مدارک برای ثبت برند

مدارك مثبت هويت متقاضي
الف) اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی و روزنامه تاسیس و کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
درصورت سه بعدی بودن بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دوبعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و درمجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال جواز اعلامیه تأسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی یا پروانه کسب و …
مدارك نماينده قانونی: درصورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی (وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و …) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر درابعاد 6×6سانتی متر
اگر برای شروع فعالیت های خود و تجارت خود عجله دارید و نمیخواهید زمان برای انجام مراحل ثبت برند خود بگذارید و در زمان صرفه جویی کنید و مراحل اداری ثبت برند را که دشواری خاص خود را داراست انجام ندهید میتوانید برای خرید برند خود اقدام کنید و افرادی نیز که مراحل ثبت برند را قبلا برای حوزه ای خاص انجام داده اند و دیگر قصد فعالیت در این حوزه را ندارند میتوانند مراحل فروش برند خود را طی کنند و فروش برند آماده و خرید برند آماده از موسسه حقوقی آپادانا مشاوره بخواهند و ما در یاری شما افتخار سالها خدمت گذاری را داریم برای خرید و فروش برند با ما تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *