ثبت شرکت در روزنامه کثیرالانتشار

آخرین مرحله از مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها، انتشار آگهی تأسیس شرکت در روزنامه کثیرالانتشار و روزنامه رسمی است؛ بنابراین باید با مفهوم این دو روزنامه آشنا شویم. روزنامه رسمی روزنامه خاصی‌ست که بر اساس ماده‌واحده قانونی تشکیل‌شده است و انتشار قوانین و مقررات، آگهی‌های مربوط به شرکت‌ها، ثبت اختراع، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری را بر عهده دارد؛ بنابراین در شناخت مصداق روزنامه رسمی مشکلی وجود ندارد. این در حالی است که روزنامه کثیرالانتشار هر شرکتی با شرکت دیگر می‌تواند متفاوت باشد. به عبارت بهتر هر شرکتی در بدو تأسیس خود و در اظهارنامه تأسیس روزنامه کثیرالانتشار خود را از بین روزنامه‌های معرفی‌شده انتخاب می‌کند.

برای شناخت بهتر روزنامه کثیرالانتشار ما مهم‌ترین نکات را بیان می‌کنیم.

روزنامه کثیرالانتشار چیست؟
در خصوص روزنامه کثیرالانتشار و ثبت شرکت در روزنامه کثیرالانتشار معیار خاصی در قانون وجود ندارد.

به عبارت بهتر در نظریه مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه روزنامه کثیرالانتشار روزنامه است که اکثر مردم آن را مطالعه می کنند و انواع آگهی‌های شرکت پس از ثبت در روزنامه رسمی در آن درج می‌گردد؛ بنابراین روزنامه کثیرالانتشار روزنامه‌ای‌ست که در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد. دلیل اهمیت آگهی در این روزنامه به خاطر اطلاع عموم است تا از حقوق اشخاص ثالث حفاظت شود.

نحوه‌ی آگهی ثبت شرکت در روزنامه کثیرالانتشار:
پس از طی تمام مراحل ثبت شرکت در مرحله آخر، باید تأسیس شرکت در روزنامه به چاپ برسد. برای ثبت شرکت مدارک خاصی مور دنیاز نیست و شما تنها با در اختیار داشتن شماره مکانیزه تأسیس می‌توانید اقدام به چاپ در روزنامه نمایید. پس از صدور آگهی تأسیس، لینک روزنامه کثیرالانتشار در سامانه ثبت شرکت‌ها فعال‌شده و شما با پرداخت هزینه می‌توانید اقدام به ثبت آگهی تأسیس در روزنامه کنید.
علاوه بر آگهی تأسیس موارد دیگری نیز در قانون بیان‌شده است که شرکت‌ها را ملزم به نشر آگهی در روزنامه کثیرالانتشار می‌کند. این موارد به شرح زیر است:

انتشار اوراق قرضه
پذیره‌نویسی سهام در شرکت سهامی عام
دعوت از مجامع
انتشار آگهی تغییرات شرکت اعم از افزایش سرمایه، کاهش سرمایه، انحلال شرکت و…
تقسیم دارایی و ختم تصفیه
اعلام ختم تصفیه
انتخاب و عزل مدیران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *