فرایند کلی ثبت شرکت

در فرایند ابتدایی مراحل و قوانین ثبت شرکت، باید شرکا مشخص گردند و با توجه به نوع شرکت، می تواند شرکای دو یا چند نفره را در بر گیرد. مثلاً برای شرکت های سهامی، حداقل شرکا ۳ نفر و برای شرکت های با مسئولیت محدود، حداقل شرکا باید ۲ نفر باشد. در این میان پیدا کردن شریکی مناسب که بتوانید به او اطمینان داشته باشد، از اهم مواردی است که در فرایند کلی ثبت شرکت، باید به آن توجه نمود.
در مرحله بعد براساس قوانین ثبت شرکت و شرایط موجود در سال99 می بایست افراد حقیقی یا حقوقی به سامانه الکترونیکی اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات تجاری و غیر تجاری مراجعه کنند و اطلاعات خود را در سامانه وارد نمایند و دیگر اسناد و مدارک لازم را به صورت اسکن شده، در سامانه بارگذاری نمایند.
در مرحله دیگر قوانین ثبت شرکت، لازم است نام شرکت، مدت زمان فعالیت شرکت، آدرس شرکت، میزان سرمایه اولیه شرکت با توجه به نوع شرکت و نام هریک از شرکا تکمیل و ثبت گردد.
در ادامه نیز، با ارائه کلیه مدارک شناسایی سهامداران، اعضای هیأت مدیره، اعضای شرکت، میزان سهام و سرمایه سهامداران، سمت و جایگاه آنها در شرکت و ثبت شعب یا شعبات دیگر شرکت باید انجام گیرد. در ادامه فرایند و قوانین ثبت شرکت، می بایست کلیه مدارک شرکت نظیر، دو نسخه اظهارنامه، دو نسخه متن صورتجلسه مؤسسین و مجمع عمومی، دو نسخه اساسنامه، دو نسخه شرکت نامه، مجوز فعالیت شرکت در صورت نیاز، مدارک عدم داشتن سوء پیشینه مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره و اصل وکالت نامه به صورت اسکن شده در سامانه مذکور درج و بارگذاری شود.
پایان کار نیز پست کردن مدارک به اداره ثبت شرکت ها می باشد. بعد از بررسی و ارزیابی های لازم، کارشناسان اداره ثبت شرکت ها با پذیرش و یا رد مدارک ارسالی، نتیجه را به متقاضیان اعلام می کنند.
در صورت پذیرش مدارک و دریافت گواهی تأیید کارشناسان مربوطه، متقاضیان یا وکلای قانونی آنها با در دست داشتن کلیه مدارک هویتی و مراجعه مستقیم به اداره ثبت شرکت ها، مرحله پایانی ثبت شرکت خود را به انجام رسانده و شرکت خود را به صورت رسمی ثبت می نمایند.
در صورت رد مدارک متقاضی یا متقاضیان، لازم است مدارک را بررسی کرده و با رفع نواقص آن، مجدداً مدارک را برای بررسی کارشناسان اداره ثبت شرکت ها، در سامانه بارگذاری کنند؛ تا مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد و نتیحه رد یا پذیرش آن، متعاقباً به متقاضیان اعلام گردد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *