اخذ آسان جواز تاسیس
هر شرکتی که به صورت حقیقی و یا حقوقی به ثبت برسد نیاز به اخذ جواز تاسیس از مراجع مربوطه می باشد . این مجوزها از سوی اداره صنعت و معدن اخذ می گردند و برای کسب و کارهایی که قصد دارند واحدی تولیدی و یا کارخانه تاسیس کنند الزامی می باشند . اشخاص با داشتن جواز تاسیس می توانند در شهرک های صنعتی اقدام به احداث کارخانه و یا کارگاه کرده البته احداث تنها در محلی که در جواز قید گردیده قابلیت تاسیس دارد .

یک جواز تاسیس تا زمان حیات و ادامه فعالیت خود یک سال اعتبار داشته که پس از زمان مشخص شده باید برای تمدید آن اقدامات لازم صورت گیرد.

با عدم تمدید بعد از زمان مقرر جواز باطل شده و دیگر نمی توان از آن استفاده کرد. یک جواز تاسیس قابلیت انتقال به اشخاص دیگر را ارا می باشد . عوامل موثر در اخذ جواز تاسیس شامل نوع فعالیت شخص دارنده جواز، مراجعی که آن را صادر خواهند کرد ، که می توانند شامل وزارت جهاد کشاورزی ، وزارت کار و تعاون و وزارت صنعت و معدن می باشد .
اخذ مجوز تولید از وزارت صنایع
جواز تاسیس صنایع مجوزی است که از جانب وزارت صنایع و معادن به منظور تاسیس یک واحد تولیدی ، مونتاژ یا کارخانه صادر میگردد. کلیه شخصیت های حقوقی و حقیقی بدانند قبل از تاسیس واحد تولیدی باید مجوز خود را از وزارت صنایع و معادن و تجارت دریافت نمایند. باید این نکته را مدنظر داشت که تفاوتی میان جواز اشخاص حقیقی و حقوقی نمی باشد .

تنها در مواردی که قصد دریافت وام های بزرگ دارید که معمولا بیش از 1 میلیارد را تقاضا کنید جواز اشخاص حقوقی بهتر می باشند. جواز تاسیس به دو نوع الف و ب طبقه بندی می شوند. نوع الف جواز مربوط به فعالیت های هر استان که نیاز به جواز است می باشد. با اخذ این جوازها از یاری دولتی و مزیت های آنها بهره خواهند برد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز تاسیس صنایع
الف) مدارک دریافت جواز اشخاص حقیقی

رونوشت از شناسنامه فرد متقاضی اخذ جوازرونوشت از کارت ملی اشخاص متقاضیکارت پایان خدمت فرد متقاضی برای آقایان اخذ مجوز در صورت لزوم.
ب) مدارک دریافت جواز اشخاص حقوقی

رونوشت از شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضاء شرکت هاکارت پایان خدمت دارندگان حق امضاء برای اقایان عضواخذ جوازهای لازم و انجام استعلامات مربوطهرونوشت از روزنامه رسمی در زمان تاسیس شرکت.رونوشت از متون اسناسنامه شرکت.رونوشت از شرکتنامه یا اظهارنامه مربوط به شرکت.رونوشت از روزنامه های رسمی و آخرین تغییرات در شرکت.مهر شرکت.
مجوز صنعت و معدن
افراد در قالب های شخصیتی حقیقی و حقوقی می توانند برای اخذ جواز اقدام کنند . اخذ این جواز در صورتی امکان پذیر است که آن ها قصد تاسیس یک واحد تجاری و تولیدی داشته باشند و در گرو آن اقدامات لازم برای اخذ جواز تاسیس را انجام دهند .

اولین گام برای اخذ مجوز احداث یک واحد تولیدی مانند کارخانه می باشد که توسط متقاضیان انجام خواهد شد . این کارخانه برای یک شخص یا یک شرکت مشخص است.

گرفتن مجوز وزارت صنعت و معدن به دو صورت حقیقی و حقوقی قابل انجام است . اما مراحلی که بصورت عمومی برای کلیه جوازهای صنایع سپری می شوند

تنظیم طرح توجیهی. تشکیل پرونده دارایی. پرداخت فیش های واریزی. تنظیم تقاضانامه. اخذ جواز از وزارت صنعت.معدن و تجارت.
زمان اخذ مجوز تولید از وزارت صنایع
زمان برای اخذ جواز تاسیس صنایع با توجه به نوع طرح و نوع کار تخمین زده خواهد شد. اما برآورد احتمالاً چیزی در حدود 15 تا 30 روز کاری می باشد.

هزینه اخذ مجوز تولید از وزارت صنایع
هزینه ی اخذ جواز تاسیس صنایع با عنایت به نوع طرح توجیهی و نوع کار مشخص می گردد. بنابراین برای اطلاع از هزینه نهایی با ما در تماس باشید.

مزایای اخذ جواز تاسیس
از مهم ترین مزایای فعالیت برای دارندگان جواز تاسیس واگذاری زمین در محل شهرک های صنعتی به دارندگان جواز می باشد . البته این واگذاری با شروط موجه انجام می شود . سرمایه برای دارندگان جواز 30 درصد به صورت نقدی و 70 درصد به صورت وام بدون بهره از سوی وزارت صنایع پرداخت می شود.

پرداخت این وام ها در اقساط 36 ماهه و با سر رسیدهای 3 ماهه انجام می پذیرد. محدودیت های اخذ جواز تاسیس بر طبق قوانین تصویب می شود .

در این بین ممنوعیت هایی برای واگذاری جواز تاسیس وجود دارد که این محدودیت ها شامل واگذاری و احداث کارگاه ها و کارخانه های صنعتی در گستره 120 کیلومتری اطراف تهران است ، بدین ترتیب که در این گستره تنها به واحدهای صنایع غذایی و صنایع جواز داده می شود . شهرک های صنعتی اشتهارد و فیروزکوه شامل این قانون نمی باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *