استعلام روزنامه رسمی
اشخاص حقیقی و حقوقی که شرکت های تجاری داشته و فعالیت بازرگانی انجام می دهند باید اطلاعات شرکت را در یک روزنامه رسمی و کثیرالانتشار منتشر کنند. در واقع هر شرکت در طی فعالیت خود ارتباط نزدیکی با یک روزنامه رسمی دارد. روزنامه رسمی نیز برای فعالیت های مختلف و کاربردهای فراوان استفاده می شود مانند استعلام برند که اشخاص قبل از ثبت برند نام انتخابی خود را در آن جستجو کرده و استعلام بگیرند؛ در این مقاله به نحوه استعلام از روزنامه رسمی می پردازیم.

استعلام روزنامه رسمی

اطلاعات و مواردی که در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار به چاپ می رسد جهت اطلاع رسانی به ذی نفعان شرکت و کسب و کار همچنین سایر افراد جامعه می باشد به همین دلیل است که یادآور شده اند اطلاعاتی به روزنامه رسمی وارد می کنید باید کاملا دقیق و شفاف باشد همچنین زمان درج آگهی خود در روزنامه رسمی ملزم هستید تا برخی اطلاعات را درج و به آن اشاره کنید.

اطلاعاتی که در روزنامه رسمی منتشر می شود عبارتند از:
۱٫موضوع فعالیت شرکت
۲٫نام و نوع قالب شرکت
۳٫مرکز فعالیت و آدرس محل شرکت
۴٫شماره ثبت شرکت
۵٫تاریخ ثبت شرکت
۶٫مقدار سرمایه موجود در شرکت
۷٫لیستی از اعضای هیئت مدیره به همراه سمت کاری آنها
۸٫مدت زمان فعالیت شرکت و تعیین محدود و نامحدود بودن آن
۹٫ذکر نام تمامی شرکای ضامن در صورتی که قالب شرکت تضامنی و یا مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی باشد.

چنانچه شرکت در مدت فعالیت خود دچار تغییرات در تعداد اعضا و یا میزان سرمایه و سهام و یا موارد دیگری شود که با اطلاعات اولیه وارد شده متفاوت باشد باید این اعمال تغییرات مجددا در روزنامه رسمی چاپ شود.

نکته: نسخه اصلی روزنامه رسمی را در زمان چاپ اطلاعات ثبت شرکت و تغییراتی که در شرکت صورت گرفته به صورت امن نگهداری کنید.
استعلام نام برند در تمام نقاط دنیا قبل از ثبت آن مرسوم می باشد و دارای اهمیت زیادی است و تاییدیه از مرجع ثبتی به شما می دهد تا اطمینان حاصل کنید برند با نام انتخابی شما قابل ثبت است. استعلام برند از طریق مختلفی مانند استعلام روزنامه رسمی، استعلام اداره مالکیت معنوی و شرکت هایی که در زمینه ثبت برند خدمات انجام می دهند اقدام کنید. برای استعلام برند و راهنمایی برای ثبت برند خود می توانید با ثبت آپادانا تماس بگیرید.

برای اینکه ثبت برند شما بدون مشکل و تشابه انجام شود در نام انتخابی خود به موارد زیر دقت کنید:

۱٫نام باید فارسی باشد.
۲٫تلفظ آسان داشته باشد.
۳٫قابلیت حمایت قانونی و ثبت داشته باشد و از قوانین جمهوری اسلامی پیروی کند.

طریقه استعلام برند از طریق روزنامه رسمی
سایت روزنامه رسمی به نشانی www.rrk.ir می باشد که با مراجعه به این سایت می توانید وارد قست آگهی های قانونی شوید و با انتخاب علامت تجاری نام و اسم مورد نظرتان را جستجو کنید و برند مورد نظر را استعلام کنید و در صورت مشاهده نام انتخابی و تکراری بودن آن باید نام برند خود را تغییر دهید تا از اتلاف هزینه و زمان جلوگیری کنید. برای استعلام برند همچنین می توانید از طریق سامانه اداره مالکیت صنعتی به نشانی www.iripo.ir مراجعه کرده و از طریق کلید جستجو وارد صفحه شده و نام برند مورد درخواست خود را استعلام و تعیین کنید اگر نام انتخابی شما قبلا به ثبت رسیده باشد و یا تشابهی با نام های دیگر داشته باشد به شما اعلام شده و در صفحه، نمایش داده می شود.
زمان ثبت شرکت نیز باید نام انتخابی شرکت خود را جستجو کنید تا در انتخاب نام شرکت نیز با مشکلی روبرو نشوید در مراحل ثبت درخواست شما مرجوع نشود و کپی نداشته باشد.

مزایای استعلام برند:
-صرفه جویی در زمان، زیرا با ثبت درخواست بدون استعلام گرفتن ممکن است تقاضای شما به دلیل مشابه بودن با دیگر نام ها و یا تکراری بودن آن مخالفت شود و زمان زیادی را از دست بدهید.
-صرفه جویی در هزینه
-بعد از استعلام از ثبت برند خود اطمینان حاصل می کنید.
-از برند هایی که توسط رقبای تجاری شما به ثبت رسیده مطلع می شوید.
-از تمامی برند هایی که در ۴۵ طبقه تجاری برند وجود دارند مطلع می شوید.
اگر شخص حقیقی یا حقوقی دیگری برندی مشابه شما ثبت کرده باشد می توانید از طریق مراجع قانونی فعالیت او را متوقف کرده و حتی خسارت و جریمه نیز از وی دریافت کنید.
برندهای تجاری قابل انتقال و واگذاری هستند و هر اندازه برند محبوبیت و طرفداران بیشتری داشته باشد ارزش بیشتری خواهد داشت و قیمت آن افزایش می یابد در نتیجه انتخاب و ثبت برند بر ارزش کالا و خدمات شما می افزاید.
برند مالیات ندارد و فقط برای ثبت و تمدید آن هزینه می پردازید زیرا برند بعد از گذشت ۱۰ سال از ثبت اظهارنامه منقضی شده و باید مدت اعتبار آن تمدید شود. برند قابلیت ثبت جهانی و ثبت مادرید را نیز دارد اگر برندتان را به ثبت مادرید برسانید تمامی کشورهایی که عضو مادرید هستند با برند شما آشنا می شوند. در طرح مادرید ۸۶ کشور از سرتاسر دنیا عضو هستند و با ثبت برند در این طرح در ۸۶ کشور مطرح خواهید شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *