بسیاری از شرکت های تازه تاسیس شده و ثبت میشوند ولی هیچ گونه گردش حسابی ندارند. این شرکت ها شامل عدم فعالیت میشوند و در صورتی بی دقتی شامل جریمه مالیاتی میشوند. باید توجه شود که هر شخص حقیقی یا حقوقی در تیرماه هرسال موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی و در اسفند ماه هر سال گرفتن دفاتر پلمپ قانونی الزامی است.و هر شرکت ثبت شده موظف به انجام برخی امور مالیاتی در هر سال میباشد که عدم تعهد به آنها را مشمول جرایم مالیاتی میکند.
برخی از این جرایم عبارتند از:
تا پایان اسفند ماه هر سال باید دفاتر قانونی سال آینده را دریافت کرد.
اظهارنامه مالیاتی باید تا پایان تیر ماه هر سال تکمیل و به اداره دارایی ارجاع داده شوند.
پس از ثبت شرکت مشخصات از طریق اداره ثبت شرکتها به اداره دارایی گزارش داده میشود پس باید دانست که عدم فعالیت یک شرکت هرگز به معنی عدم تشکیل پرونده مالیاتی آن نیست.
اشخاص حقوقی جهت ثبت مراودات مالی خود نیازمند دفاتر پلمپ هستند. این دفاتر پس از اتمام مراحل ثبت شرکت به درخواست اداره ثبت شرکتها پلمپ شده و سالانه به شرکت ها تحویل داده میشود عدم دریافت دفاتر پلمپ به صورت سالانه موجب تخصیص جریمه علی الراس میگردد و امکان اخذ دفاتر پس از اتمام آن در سال جاری دیگر وجود نخواهد داشت.
در صورت عدم فعالیت از هرگونه خرید و فروش برای اعضا به نام شرکت خودداری شود زیرا احتمال گزارش طرف معامله وجود خواهد داشت.
اظهارنامه ارزش افزوده به صورت صفر در مهلت مقرر تحویل داده شود.
در صورت قید در اساسنامه باید در حساب بانکی و اظهارنامه عملکرد نیز این موضوع منعکس شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *