شروع یک کسب و کار و همچنین ادامه روند آن برای بازدهی و کسب سود، همیشه هیجان انگیز و جذاب بوده است که اشخاص را با چالش های زیادی رو به رو می کند.

اما این کار ها سختی های زیادی دارند که موجب اشتباه، خطا و خستگی افراد می گردد و باعث می شود که کسب و کار به خطر بیفتد.

برای کنترل ریسک کسب و کار و موفقیت در آن، نیاز به افراد با تجربه و مشاور می باشد که در ادامه این مطلب به نکاتی پرداخته می شود که به عنوان مشاوره در اختیار شما قرار داده شده است.
ضرورت مشاور برای موفقیت در کسب و کار:
برای راه اندازی هر کسب و کاری و موفقیت در آن نیاز است که اشخاص نکاتی را رعایت نمایند که برای کسب موفقیت در آن کسب و کار ضروری می باشد.

هر شخصی برای راه اندازی کسب و کار خود می تواند از مشاورین متخصص در این زمینه مشورت بگیرد که در ادامه این مطلب به برخی از نکات مهم در خصوص موفقیت کسب و کار اشاره می گردد.

ارزیابی خود:

هر شخص باید بداند که استارت یک کسب و کار، اصلا کار ساده ای نیست اما به این معنی نمی باشد که نمی تواند ایده خود را عملی نماید بلکه بایستی برخی از توانایی های خود را ارزیابی کنید.

در این ارزیابی باید بتوانید بررسی کنید که در آینده به چه تخصص هایی نیاز دارید و آیا برای آنها آمادگی دارید یا خیر. بنابراین بایستی قبل از هر چیزی خود را بررسی و مدیریت کنید تا بتوانید زمینه کسب و کار را فراهم نمایید.

پرورش ایده های:

یک کسب و کار جزیی نمی تواند به موفقیت چندانی را برای اشخاص به بار بیاورد به همین دلیل لازم است که شخص کسب و کار خود را ارتقا و توسعه دهد و طیف گسترده ای از وظایف را برای پولسازی در نظر گیرد.

ایده ها و کسب و کار ها بایستی به اندازه کافی دارای هیجان و شور باشند که زندگی را به سمت رشد مثبت پیش ببرد.

آزمایش ایده ها:

زمان طرح یک ایده در ذهن، باید این موضوع را مد نظر قرار داد که آیا این ایده قابل اجرا می باشد یا خیر؟ آیا مردم به آن نیاز دارند و از آن استفاده می کنند یا خیر؟ آیا در صورت اجرایی شدن این ایده، جواب می دهد یا خیر؟ و سوالاتی از این قبیل.

نوشتن طرح جامع و کاملی از کسب و کار:
نوشتن یک طرح از ایده خود می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری نماید. حتی زمانی که ایده شما یک طرح دورکاری باشد، باز هم نیاز به سرمایه گذاران بالقوه ای خواهید داشت.

این طرح بایستی دارای ویژگی های زیر باشد:
دارای بیانیه ماموریت
دارای خلاصه شرکت
دارای خلاصه اجرایی
دارای پیشنهاد خدمات یا محصول
شرح بازار هدف
پیش بینی های مالی
هزینه عملیاتی
ثبت کردن نام تجاری:

نام تجاری کسب و کار باید هر چه سریع تر در اداره ثبت شرکت ها و به نام خود شخص ثبت گردد.

شناسایی بازار:

لازم است که برای تحقق اهدافتان و پیش بردن آن به کارتان علاقه داشته باشید و به طور مداوم برای آن تلاش کنید. برای شناسایی بازار هدف خود، شناسای موارد زیر ضروری می باشد:

ارزیابی بازار
شناسایی مشتریان هدف
تشخیص مشتریان علاقه مند

شناسایی هزینه ها:
هزینه یابی یکی از مهم ترین کار هایی است که شخص بایستی آن را به درستی انجام دهد تا بتواند مسیر را به خوبی پیش ببرد.

در این خصوص نیاز است که تحقیقات درست و زیادی انجام گردد و عوامل ایجاد هزینه های ثابت مشخص شوند. این موضوع باعث می شود که کسب و کار به صورت دقیق و درست مدیریت گردد و تمایل سرمایه گذاران نیز بیشتر می شود.

انجام فرآیند بودجه ریزی:

هر شخصی باید بتواند بودجه راه اندازی کسب و کار خود را شناسایی و تعیین نماید تا بتواند چگونگی تولید محصول یا خدمت خود را در طرح بازاریابی قرار دهد.

پیدا کردن سرمایه گذار مناسب:
برای شروع هر کسب و کاری نیاز به اخذ وام، استفاده از کارت های اعتباری، کمک های مالی و سرمایه گذار ریسک پذیر می باشد که شخص باید بتواند سرمایه گذار خود را پیدا کند و با وی در تعامل باشد تا بتوانند به راحتی با همدیگر کار کنند.

در این خصوص علی رغم میل باطنی شما، ممکن است سرمایه گذار توصیه هایی داشته باشد که شما باید به آنها گوش دهید، البته نه به این معنی که بدون چون و چرا آنها را بپذیرید.

ایجاد سیستم پشتیبانی:

برای راه اندازی کسب و کار نیاز به زمان و منابع زیادی می باشد که در این خصوص بایستی از لحاظ مالی و عاطفی نیز چالشی برای شما به وجود نیاید.

تعیین یک ساختار قانونی:
تعیین نوع شرکتی که ثبت می شود، بسیار مهم است و باید بتوانید تشخیص دهید که در به برخی از آنها اشاره می شود:

شرکت سهامی خاص
شرکت مشارکتی
شرکت سهامی عام
شرکت با مسئولیت محدود
شرکت تعاونی
و….

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *