​بعد از ثبت شرکت تا 2 ماه بعد از تاسیس شرکت مهلت دارید تشکیل پرونده دارایی دهید. برای تشکیل پرونده دارایی باید به نزدیک ترین حوزه دارایی مراجعه نمایید و مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده دارایی را ارائه داده و به این نکته توجه کنید که آدرس کدپستی باید به صورت دقیق ذکر شود و این کار را با یک استعلام از اداره ی پست انجام دهید . ما در ادامه این متن روش ها و مهلت تشکیل پرونده مالیاتی را برای شما عزیزان بازگو می کنیم.

زمان تشکیل پرونده مالیاتی پس از ثبت شرکت
اگر با خود می گویید چرا تشکیل پرونده مالیاتی باید به شما پاسخ دهیم که : بدون تشکیل پرونده دارایی شما نمی توانید کداقتصادی دریافت نمایید بدون داشتن کداقتصادی امکان انجام فعالیتهای اقتصادی وجود ندارد و اگر بخواهید در پایان سال مالی مالیات پرداخت نمایید نیز همچنان نخواهی توانست زیرا بدون داشتن پرونده مالیاتی امکان پرداخت وجود ندارد و در پایان بدانید به طور کلی اگر هیچ از اقدامات یاد شده را انجام ندهید شما جریمه ، پیگرد قانونی و فعالیت تان ممنوع خواهد بود .

زمانی که شما شروع به فعالیت می کنید با تشکیل پرونده ممالیاتی خود را به اداره ی امور مالیاتی معرفی می کنید و درغیر این صورت اکر اداره ی مالیات متوجه حضور شما شود بدون انکه تشکیل پرونده مالیاتی دهید شما را جریمه خواهند کرد و معادل 6 در هزار سرمایه ای که شرکت تان را با آن به ثبت رساندید جریمه خواهید شد.

زمانی که شما تشکیل پرونده مالیاتی میدهید برایتان مفاصا حساب میگیرند اما برای اینکه بتوانند مفاصا بگیرند باید در اداره مالیات ، تشکیل پرونده ی ارزش افزوده دهید .
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده مالیاتی
1.یکی از اساسی ترین مدارک ارائه ی اصل اساسنامه ، اظهارنامه ، تقاضا نامه ، روزنامه رسمی ، مهر شرکت ، کپی و اصل از روزنامه رسمی و روزنامه تغییرات ( آخرین تغییرات شرکت ) ، مدارک شناسایی اعضای شرکت

2.لازم بدانید کسانی که به صورت اشخاص حقوقی می خواهند تشکیل پرونده مالیاتی دهند بایستی صاحبان امضا گواهی امضا بگیرند.

3.تحویل فیش آب و برق و گاز و فیش دو در هزار سرمایه اولیه .

4.به این نکته توجه فرمایید یک وکالت نامه باید از مدیرعامل شرکت داشته باشید برای انجام امور مالیاتی و داشتن سند مالکیت ملک

چه افرادی شامل پرداخت مالیات هستند
تمام کسانی که در ایران اموال و املاک داشته باشند چه شخصیت حقیقی باشند و یا حقوقی ، هر فرد ایرانی که در ایران و یا خارج از ایران زندگیمی کند با توجه به درامدی که به دست می اورد بایستی مالیات پرداخت نماید.

فردی که غیر ایرانی باشد باید با توجه به درامد و یا واگذاری سایر امتیازات و حقوق خود مالیات پرداخت نماید.

تشکیل پرونده مالیاتی چقدر زمان می برد؟
به این نکته توجه کنید زمان تشکیل پرونده دارایی حدود یک هفته خواهد بود و بنا به نحوه ارائه مدارک و رعایت شروط مندرج در اداره مالیات و بهره گیری از کارشناسان حقوقی مجرب می تواند زمان تشکیل پرونده را برای شما کاهش دهد.
نکات مهم درباره تشکیل پرونده مالیاتی
اگر مکان دفتر شرکت به صورت غیر واقعی اعلام شده باشد تشکیل پرونده صورت نمی گیرد و برای تشکیل پرونده حتماَ به اجاره نامه و سند مالکیت آن هم به نام شرکت مربوطه نیاز است و در واحدهای مالیاتی جهت بررسی واقعی بودن آدرس اعلام شده که در روزنامه شرکت موجود است اقدامی صورت می گیرد.

اگر شرکتی در سال گذشته هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد و یا تازه تاسیس شده باشد باید به دارایی عدم فعالیت شرکت را اعلام کند . تشکیل پرونده در حوزه مالیاتی برای اعلام عدم فعالیت شرکت الزامی است.

اگر فاصله تاسیس شرکت تا زمان تشکیل پرونده بیشتر از یک سال باشد شرکت باید جهت عدم تشکیل پرونده توضیحاتی ارائه دهد که این امر الزامی است.

مراحل ثبت نام پرونده مالیاتی
ابتدا حوزه ی مالیاتی خود را مشخص کنید سپس دفترچه مربوط به ثبت نام سازمان امورمالیاتی را برای ثبت نام پر کنید. و مدارک درخواست شده توسط اداره ی مالیات را تحویل دهید در این قسمت زمانی پیش ثبت نام کداقتصادی است بعد از ارسال پیامکی مبنی بر تعیین نام کاربری و کلمه عبور شما کداقتصادی خئد را ثبت نام کرده اید .

جریمه عدم تشکیل پرونده مالیاتی
زمانی که پرونده مالیاتی تشکیل می شود باید دو در هزار سرمایه شرکت به حساب دولت واریز شود مطابق قانون دو ماه فرصت برای این امر در نظر گرفته شده است که اگر در زمان تعیین شده پرداخت نشود باید 3 برابر مبلغ واریز شود نکته قابل توجهی وجود دارد و ان این است که تمامی شرکت هایی که سرمایه اولیه انها مبلغ قابل توجهی است حتما باید به جریمه عدم تشکیل پرونده توجه کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *