راهنمای نحوه انتشار آگهی و دریافت نسخه معتبر الکترونیکی

به منظور تسهیل و تسریع در روند چاپ آگهی های روزنامه رسمی و کاهش ترددهای غیر ضرور، مرحله دوم روزنامه الکترونیک تکمیل و سیستم آماده ارائه خدمات به هموطنان گرامی می باشد:
با اجرایی شدن این مرحله، دارندگان آگهی پس از انجام مراحل قانونی و ثبت آگهی خود در ادارات ثبت، برای چاپ آگهی نیازی به مراجعه حضوری و یا پرداخت هزینه حق الدرج آگهی از طریق ادارات پست و ثبت نخواهند داشت و تمام مراحل ثبت آگهی در روزنامه رسمی کشور به صورت اینترنتی و از طریق پورتال روزنامه رسمی کشور به آدرس www.rrk.ir قابل انجام خواهد بود.

مراحل چاپ و انتشار آگهی:

دارندگان آگهی پس از انجام مراحل قانونی ثبت آگهی و صدور آن در مراجع ثبتی، با مراجعه به پورتال روزنامه رسمی کشور به آدرس www.rrk.ir، می توانند هزینه حق الدرج آگهی خود را بدون مراجعه حضوری، طی مراحل ذیل پرداخت نمایند:
توجه: برای انجام این مراحل دارنده آگهی باید در پورتال ثبت نام نموده و با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبور وارد سیستم شود. (برای ثبت نام به ” ثبت نام کاربر جدید ” در قسمت چپ صفحه اصلی پورتال مراجعه نمایید.)

1- بعد از ورود به “صفحه شخصی من” روی گزینه “پرداخت هزینه آگهی” کلیک نمایید.
2- برای واکشی و نمایش صحیح آگهی مربوط به خود، شماره مکانیزه آگهی که یک کد هجده رقمی مندرج در قسمت بالای آگهی صادره از اداره ثبت است را وارد نمایید و بر روی گزینه “مشاهده آگهی” کلیک نمائید.
3- پس از مشاهده آگهی با انتخاب گزینه “پرداخت آنلاین مبلغ آگهی” در انتهای مشخصات آگهی و درج مشخصات کارت بانکی خود در صفحه بانک، هزینه حق الدرج آگهی خود را به میزان مشخص شده پرداخت نمایید.
4- پس از انجام مراحل فوق یک رسید که کد پیگیری روزنامه رسمی و مشخصات آگهی در آن درج شده ، نمایش داده خواهد شد. کد رهگیری روزنامه رسمی را که از طریق سیستم اعلام می شود، جهت پیگیری و دریافت آگهی خود حفظ نمایید.
پس از طی مراحل فوق و دریافت کد رهگیری، آگهی شما از وضعیت ثبت اولیه (دریافت شده از ثبت) به ثبت نهایی (ثبت شده- آماده ارسال به چاپ) تغییر وضیت خواهد داد و پس از 5 روز کاری در پورتال روزنامه رسمی کشور منتشر و نسخه الکترونیکی معتبر آن قابل دریافت خواهد بود.
لازم به ذکر است که دارندگان آگهی با مراجعه به بخش “آگهی های ارسال شده\ پیگیری آگهی” در “پروفایل شخصی من” مطابق شکل زیر می توانند از وضعیت آگهی خود، اطلاعات چاپ (که شامل: شماره روزنامه و شماره صفحه می باشد) و همچنین فایل روزنامه خود مطلع شوند.
وضعیت آگهی می تواند در یکی از چهار حالت ذیل باشد:
• دریافت شده از ثبت : یعنی متقاضی هزینه آگهی را پرداخت نکرده ویا تراکنش موفق نبوده و بایستی در صورت تمایل به چاپ آگهی در روزنامه رسمی، با کلیک نمودن بر روی دکمه “پرداخت آنلاین مبلغ آگهی” در صفحه “مشاهده آگهی” خود اقدام به پرداخت هزینه آگهی نماید.
توجه :در صورتی که هزینه آگهی خود را پرداخت نمودید اما یکی از حالتهای زیر رخ داد:
• پس از پرداخت از user خود خارج شدید یا رسید روزنامه رسمی را که کد پیگیری روزنامه در آن درج می شود ، دریافت نکردید
• پس از پرداخت با مراجعه به قسمت” آگهی های ارسال شده/پیگیری آگهی” ، آگهی خود را با وضعیت ” آماده ارسال برای چاپ ” نمی بینید
به این معنی است که تراکنش شما موفق نبوده و اگر مبلغی از حساب شما کسر شده باشد مجددا برگشت می خورد.
در این صورت مجددا عملیات پرداخت را انجام دهید.
• آماده ارسال به چاپ: یعنی پرداخت هزینه چاپ آگهی با موفقیت انجام شده است و جهت چاپ ارسال شده است.
• در حال انتشار امضا نشده: یعنی آگهی در حال چاپ است ولی هنوز امضاء نشده است.
• انتشار یافته امضا نشده: یعنی آگهی چاپ شده و در سایت موجود است ولی هنوز نسخه امضاء شده آن صادر نشده است.
• انتشار یافته امضا شده: یعنی آگهی چاپ شده است و نسخه امضاء شده آن قابل دانلود می باشد.
جهت دانلود فایل امضاء شده آگهی بایستی در صفحه “مشاهده آگهی” بر روی گزینه “دانلود فایل امضاء شده آگهی” کلیک نمائید و با انتخاب دکمه Save فایل مذکور را ذخیره و از آن استفاده نمائید. لازم به ذکر است که نسخه الكترونيكي امضاء شده قابل استناد بوده و معادل نسخه كاغذي برابر با اصل مي باشد.
دریافت آگهی منتشر شده :
متقاضیان می توانند با مراجعه به بخش “آگهی های ارسال شده” در “صفحه شخصی من” یا بخش “آگهی های قانونی” در منوی سمت راست صفحه اصلی پورتال، نسخه الكترونيكي امضاء شده قابل استناد را كه معادل نسخه كاغذي برابر با اصل مي باشد، دریافت نمایند.
توجه: با دريافت فايل PDF آگهي امضاء شده نيازي به دريافت نسخه كاغذي آن از طريق پست و يا مراجعه حضوري به روزنامه رسمي كشور نمي باشد.
مراحل دريافت فايل PDF آگهي امضاء شده توسط صاحب آگهی:
متقاضیان می توانند با مراجعه به بخش “آگهی های ارسال شده” در صفحه شخصی من نسخه الكترونيكي امضاء شده قابل استناد را كه معادل نسخه كاغذي برابر با اصل مي باشد، دریافت نمایند.
توجه: در صورتیکه برای اولین بار آگهی خود را دانلود می کنید لازم است مراحل 1 و 2 را انجام دهید و در غیر اینصورت نیازی به انجام مراحل 1 و 2 نیست و بایستی به مرحله 3 رجوع کنید.
1. كليك نمودن بر روي گزينه “دانلود ابزارهاي جانبي لازم” و نصب آن بر روي سيستم
پس از مشاهده پنجره ذيل روي دكمه Run كليك نمائيد تا فايل exe مذكور بر روي سيستم شما نصب شود.
توجه: نصب ابزارهاي جانبي بايستي توسط كاربر Admin سيستم صورت پذيرد.
2. كليك نمودن بر روي گزينه دانلود برنامه Acrobat Reader 9 و نصب آن
در صورتيكه نرم افزار مذكور بر روي سيستم شما موجود نباشد، لازم است جهت مشاهده فايل آگهي امضاء شده، برنامه مذكور را دانلود و نصب نمائيد.
3. كليك نمودن بر روي گزينه “دانلود فايل امضاء شده آگهي” و ذخيره آن بر روي سيستم
4. مشاهده فايل آگهي امضاء شده و دسترسي به مشخصات امضاء و اعتبار آن
پس از دانلود فایل امضا شده و ذخیره آن در سیستم خود، فایل را باز کنید.
مشاهده پيغام ذيل در فايل PDF آگهي به منزله اين است كه فايل آگهي مذكور امضاء شده است و امضاء آن معتبر است. ( به متن نوشته شده در بخش آبی رنگ ابتداي تائيديه امضاء دقت نمائيد. )
با كليك نمودن بر روي قسمت Signature Panel در گوشه سمت راستي فايل PDF آگهي و يا لوگوي امضاء در گوشه سمت چپي انتهاي فايل، مشخصات امضاء مطابق تصوير ذيل قابل مشاهده است.
توجه: مراحل چاپ آگهی و وضعیت کنونی آگهی شما در چرخه چاپ و انتشار، به صورت ایمیل وSMS اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین به منظور رفاه حال متقاضیان محترم آگهی ها، روزنامه رسمی کشور در تلاش است زمان انتشار آگهی ها را به تدریج کاهش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *